torsdag 9 oktober 2008

träning o annat dravel

har varit o tränat idag, alltid lika skönt. Lämnade ju Alwin redan halv 9 för dom ska fotas idag, alla barnen var så uppklädda o söta :) Hoppas det gick bra o att dom fick nåt bra kort på Alwin :)

Pappa har med varit här o fogat golvet i badrummet så nu är det KLART. Yay. Ska rengöra väggar o golv i helgen bara ... massa småskit som blir efter att man fogat. Sen är det bara rörmokaren o elektrikern kvar. Magnus kommer i slutet på nästa vecka o rörmokaren skulle väl komma i mitten :) Så till nästa helg kommer badrummet vara fullt fungerande om allt vill sig :)

Vi har bestämt oss för att lämna tillbaka badrumsskåpet o bara köpa en stor rund spegel o sen en lampa på det. Ska köpa en extra "hurts" att ha brevid högskåpet vi köpte som får kompensera förlusten av utrymmet i badrumsskåpet. Kommer bli super bra får jag hoppas. Pappa har ju dragit ut rör i väggen som magnus ska dra elen i, men dom måtten är ju på ett annat skåp vi titta på, men enligt pappa går det o fixa även om vi bara sätter en vanlig spegel där ... får minsann hoppas det annars vet jag inte vad jag gör.

Så det blir lite extra utgifter på ikea men det är smällar man får ta. Läste på löpseldarna på maxi att experterna säger att räntan ska gå ner ... får verkligen hoppas dom har rätt. Men sen läste jag här på aftonbladet på nätet att det ska bli värre innan det blir bättre. Jaja ... det löser väl sig alltid får jag hoppas. I värsta fall får vi gå på knäna.

Hmm ..... tror inte jag har mer ointressant att förtälja .... ska dock lägga upp bilder i helgen på badrummet avtorkat o klart :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja de har faktiskt höjt rejält dom sista dagarna märker jag, man börjar bli nervös. Än så länge går det väl...har ni oxå topplån? Det är ju dom som är sä jävla tradiga. Hoppas du lägger upp bilder sen på badrummet :)

Anonym sa...

Duktig du är som tränar! Hade jag med velat - men jag är för lat! :( Örontermometern funka faktist bra! Jag hade feber haha.. kanske därför jag kännt mig så konstig med synen o så! ;) O tack - Olivia är en liten sötis.. Men det är alwin med! Mer kort tack :) Ha en mysig torsdags kväll o en härlig helg. Kram