torsdag 30 oktober 2008

skitväder

fy fan för o bo i Sverige när det är höst. Det har regnat HELA dan, det kom tillomed lite snö innan. Dagen har gått fruktansvärt långsamt o vi har bara haft tråkigt. Björn ringde precis o sa att dom kör nu ... jaha bara 30minuter senare än normalt. Det är 2:a gången denna veckan dom stannar kvar för dom har mycke o göra. SÅ jag sa till han att då får ni ju få nåt för det med, antingen sluta innan eller få betalt för den tiden dom är där extra. Så säger han att det finns inte. Nej men finns det ingen kompensation på nåt vis så åker man bannemig hem 16.30 då arbetstiden normalt slutrar. Inte fasen stannar man kvar o jobbar gratis. Nån måtta på det får det vara.

Imorrn är det jobb, gött o slippa ha en till tråkig dag hemma. O sen är det ju nästan lördag med. Ser fram emot kvällen så mycke, känns nästan som man blivit "ung" på nytt :) *haha* det lät nåt det. Men det är ju trots allt över 1 år sen jag var ute sist o det var ju typ 3 år sen jag o Amelie var ute sist :)

Har i allfall fått städat lite idag, rensat lite bland Alwins leksaker o städat undan dom så dom står snyggt o prydligt på hans rum :) Eller dom gjorde det .... inte längre. Konstigt nog hitta jag inte alla delar ..... fattar inte var dom kan vara.

En sak som är så äcklig är att katterna asar in en massa jävla näbbmöss. Har slängt iväg 2 som låg utanför ytterdörren sen hitta jag fanimej en på Alwins rum med. Så äckligt så jag finner inga ord. Vill inte släppa ut dom men dom stog vid dörren båda 2 vid middag så då släppte jag ut dom men har inte släppt in dom igen, dom kan gott va ute .... ok det regnar men dom får väl söka skydd, vill dom va ute ska dom bannemig få vara det med :)

Hungrig är jag .... osså får jag vänta lite med maten bara för Björn är sen med, men senast 18 äter vi iaf sen får han vara hemma eller inte ....... tänkte baka negerbullar sen .... skitonyttigt men är sugen på nåt .... är ju den där tradiga veckan med så då är det inte så lätt att inte vara sugen på onyttigheter. Sen imorrn ska vi äta kinamat, så gott. Längesen vi gjorde det :) Mums.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha du EEE UNG ju. Det e bara jag som är gammal hahaha. Imorrn ses vi!! =)