söndag 5 oktober 2008

ösregn

ja jag säger då det, nu har jag varit på ikea för resten av året. Tanken var att vi skulle in o ta det vi bestämt oss för o sedan köra hem.

Vi frågade om lite råd på badrumsavdelningen o fick reda på att Lillången, som serien heter som vi ville ha, inte börjar säljas förren den 10 oktober. Så då fick vi ta vårt 2:a hands val som är en utgående modell. Så vi sprang fram o tillbaka som några yra höns för o kolla om allt fanns o sedan kombinera ihop. ja ett jävla jidder. Sen när vi gick på lagret för o plocka ihop alla prylar så ser vi ett skåp av Lillången.

Vi blir lite konfunderade o går o frågar en personal på lagret. Så hon följer med o kollar upp artikelnumret, o mycke riktigt har dom hela jäkla serien på lagret. Så det var bara att gå tillbaka med ALLA prylar vi redan samlat ihop o börja om på ny kula. Sen idag fick vi reda på att det tvättstället vi köpt inte passar ihop med skåpet .... fast vi fråga på badrumsavdelningen om det passa, så sa hon " ja jag vet inte men om man tänker logiskt, som ikea gör, så ska ju alla tvättställ passa med alla underskåp" ringde kundtjänst för o fråga idag då vi blev konfunderade över måtten, o då fick jag reda på att det inte passa alls. Så på lördag ska jag o mamma åka till ikea så får jag byta tvättstället, mamma ville ändå dit så det ska bli trevligt bara hon o jag :) Sen på kvällen ska jag jobba men det lär ju inte ta mer än nån timme på ikea. får bara hoppas dom har det hemma också, får kanske ringa o kolla om man kan lägga undan eller liknande, för vi ska ju ha det.

Iaf så är badrummet beräknat att vara klart på torsdag :) Så på fredag ska vi sätta ihop våra grejer vi köpt för o kolla ifall nåt saknas. För då få rjag ju köpa det också på lördag. Dyrt blev det också igår men så är det ju när man ska ha massa nya grejer, så det är ju värt det. Har bara lite problem med vad vi ska ha för lampa ovanför/vid spegelskåpet, finns inga som passar ...... får se om vi kan hitta på nån lösning på det, för Magnus kan ju inte komma o fixa elen förren vi har alla lampor redo.

Det löser sig sa käringen som sket i vasken :)

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vilket jäkla jidder på Ikea. Men det blir säkert massa fint i slutändan.