söndag 17 augusti 2008

helgen slut

hemskt vad helgerna går fort :( Igår var det grillfest hos kusinen i Glimåkra, hemskanes trevligt. Alwin var vaken till strax efter 23 då vi satte oss i bilen, men inte har han sovit mer idag för det :) Dagen har varit lite halvkass men det har ju gått. Prata med Ida innan o hon berätta att den här Mona (som intervjuade mig) hade sagt så här när hon fick mitt mail "fattar hon inte att hon inte fått det när jag inte hört av mig" eh jo det gö rjag men ville få fram att det är sjukt dåligt att man inte ens hör av sig när man sagt det .... ahja ....

Igår var vi på kattutställning med ju, blev skit sur på en kärring som typ skällde på mig för Alwin gav ifrån sig ett av sina tjut. Jäkla människa. Jag skällde tillbaka ... lite :)

För nån vecka sedan var Anette hos en spåtant i malmö som hon varit hos innan. O fick reda på när/om hon ska bli mormor o farmor igen. Hon hade även fått reda på att jag kommer få ett jobb o inom vilket område. Men mer får hon inte säga. Men då vet ja ju iaf att jag kommer få ett jobb :) Det som hon får reda på hos detta medium inträffar inom 3 år. Så vi får se om det blir jobb o bebis, eller om hon får nöja sig med att bli mormor? vem vet, bara tiden som kan utvisa det. Hon hade även fått reda på saker om pappa o Johan. Mediumet hade sagt "och vem är kjell?" o då hade ju Anette sagt att det är min pappa o hopn hade även nämt Johans namn. Men vad hon mer fått reda på om dom 2 fick jag inte veta, dör ju av nyfikenhet :) Men det var bara bra saker som ska hända iaf, så vi behöver inte oroa oss sa hon :)

Har även bestämt kakel o klinker till badrummet, eller kakel iaf. Sen prata vi med kusin Magnus, som är elektriker, o han ska sänka taket o sätta in spotlights + kolla in el till värmegolv. Allt ska påbörjas om några veckor, ska ha kalas för Alwin först :)

Nu kallar sängen, o imorrn är det dags för nya dagiset :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med spåtant, sätt igång nya bebisverkstaden :-P. Hon Mona verkar ju helt dum i huvudet me. Tur du inte ska jobba på det skitstället, tänk så. Puss

Anonym sa...

Tur du inte fick det där jobbet, vilken idiot. Jag blir förbannad på sånt!!! Hon borde söka nytt jobb eller attityd. Det löser sig på annat sätt :) Kramen Tina