onsdag 17 mars 2010

blev väckt strax innan kl 5 imorse av en Alwin som kommer in o säger att han har ont i magen sen hör jag hur det börjar bubbla o låta i magen på honom. Hann nästan in på toa. Sen dess har vi inte sovit mycket, Alwin inget alls. Han har fått behålla lite vatten iaf, men gröten som han tvunget skulle ha ville inte magen ha .... stackaren. Inte lätt för han att förstå varför jag inte vill ge honom nån mat.
O jag som skulle tränat idag, inte varit iväg sen förra torsdan ju, kan förvisso åka in ikväll men det är så mycket folk o jag tycker inte om att behöva stå o vänta för o komma till maskinerna o vikterna. Har bestämt att Björn jobbar halva dagen imorrn sen tar han vård av barn andra halvan, så ska jag passa på o träna då, måste skriva på mitt arbete med ju. Hoppas Alwin får behålla maten framöver så han kan åka till dagis på fredag. Annars är det bara för mig att vara hemma då med o skita i pluggandet. Kan ju inte gärna sitta här uppe o skriva när Alwin är hemma, det tillåter inte han :)

Helgen har lite kalas att bjuda på, svärfar fyller år imorrn o ska firas på lördag sen ska Alwin på kalas hos en kompis på söndag. Beundrar föräldrarna som tar hand om alla barnen själva, vet ju förvisso inte hur många dom bjudit men ändå :) Blir det press för oss sen med ju när Alwin fyller år :) Får se hur dom lagt upp det ......

Ja kl är 12 nu o solen skiner .... ska se om vi vågar oss ut på en promenad sen, lilleman kan ju få åka i vagnen så kanske han somnar också. Kräkas kan man ju göra i naturen om det skulle knipa :)

Pappa kom hem igår med ju :) skönt att ha han på hemmaplan. Tvättstugan lär inte bli klar förrens om ca 2 veckor för rörmokaren ska åka på semester o vara borta 1 vecka, typiskt men sånt är livet.

Var inne på lindex igår med Alwins jacka vars blixtlås gått sönder. Så det blev till att köpa ny jacka, fick bli en vårjacka o sen ha en tjockare tröja under tills våren kommer :) Blev överdragsbyxor med, lika bra att ha allt förberett :) Denna fina jackan blev det, fast en svart med turkost inuti :) Tydligen slut på hemsidan därför jag inte hitta rätt bild :)

Nu ska ja ner o ta hand om min lille pojk igen.
Hej!

1 kommentar:

Ida sa...

Åh vad jag längtar efter att träffa er! Ska bli så himla kul! Puss och kram på er!