onsdag 3 mars 2010

besöket för koll av cysta gick väl bra, kunde gått bättre. Skiten är kvar o hade växt, sist var den 3,7cm o nu strax över 4,1cm o det är fan rätt stort om man tänker sig en rund boll med den diametern. Han sa att den med största sannolikhet är en snäll cysta o att det minsta "kravet" är att dom håller koll på den, men det kan man ju inte göra hela livet sa han. Så dom tog ett nytt blodprov o ska väl kolla det jämfört med det dom tog innan jul, hade nånting gått upp skulle den tas bort. Om inte så ska han fundera lite hur vi ska göra, antingen ta bort den med titthålsoperation eller sticka i den. Fråga mig inte vad sticka i den menas ..... men det är väl säkert nåt bra :) Så länge jag inte mår dåligt av den eller märker av den själv så är det ok. Men det bästa hade ju varit att bara ta bort möget. Jaja nog om detta.

Har sökt praktikplats på Ernst & Young inne i stan o dom tar in en 3 stycken för intervju för att se vem dom tycker bäst om. Så nästa fredag kl 10 ska jag dit så tänk på mig då :) Får försöka plocka fram min allra bästaste sida då Sofie från klassen ska dit kl 9, måste ju försöka bräda henne vilket kan vara mycke svart :)

Imorrn ska jag försöka sätta mig o kolla igenom mina årsredovisningar ordentligt sen ska jag träffa mamma på stan för lite lunch o sen kl 14 ska jag till vårdcentralen för att kolla upp lite leverfläckar o även kanske ta bort några, får se vad doktorn säger :) Har iaf frikort efter dagens besök :) Ska jag söka hjälp för allt för o utnyttja det ordentligt :) eller inte.

Tror minsann jag ska krypa ner i sängen ....... Hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det gick ok o att de kan fixa det på ett ganska smidigt sätt! Håller tummarna på fredag så får du hålla dina för mig på tisdag när jag ska på praktikintervju:) Kram Tina

Amme sa...

Amen vilken dum tradig cysta du har & göra med. :(
Kommer inte ihåg var din satt nu därinne men jag hade ju oxå en sån som dom fick operera bort under narkos. Kan man inte göra så på dig med? Puss

Carolin sa...

Amme: jo dom kan ta bort den med titthålskirurgi men han skulle fundera hur vi skulle göra :)

Tina: ska hålla tummarna för dig på tisdag, o det är inte förren nästa fredag du ska hålla tummarna för mig ;)

Anonym sa...

Håller tummarna igen för praktikplatsen.
Det ordnar sig nog med din cysta med ska du se.
Kram Anette

Lilla Anna sa...

Tack för din kommentar!! :)
Skönt o höra att jag inte e ensam.. Att man faktiskt kan längta även om man klagar ibland!! Kram