måndag 14 april 2008

ont

ont i magen har jag fått nu när jag tänker på ekonomin efter flytten. Räntorna har gått upp, visst det ger inte så mycket mindre per månad, men det blir fan inte fett när vi flyttat. ok de få pengar som är över är ju rena kladdepengar, o man måste ju inte handla nåt varje månad. Men ändå .. det känns inte bra. Fast jag vet att jag nojjar mig alldeles för mycket, finns ju dom som har typ 0 kr kvar när allt är betalt o dom klarar ju sig. Så då ska nog fan vi med göra det.

Satt o läste på a-kassan innan o såg at den nya regeln om 75 dagars deltidsarbete även gäller mig. Dvs när jag jobbat 75 dagar extra på allögården, o om jag fortsätter jobba extra efter de dagar då kommer jag få 0kr från a-kassan. jävla moderaterna!!!! Men om jag jobbar 30timmar/månad som jag gjort nu i 2 månader så kan jag göra det i 14 månader ungefär innan de 75 dagarna är slut. Så får jag väl innerligt hoppas att jag fått ett annat jobb tills dess.

Ska försöka o tänka på positiva saker nu ...... allt löser sig alltid till det bästa :)

Inga kommentarer: