tisdag 15 april 2008

klump

idag har det varit underbart väder. Imorse gick jag o Emelie en runda, hur skönt som helst. Fick prata av sig lite, kan ju behövas ibland :) Har varit o besiktigat bilen nu, o den gick igenom som tur var. Den är som ny sa han :)

Har fått reda på att det med a-kassan är ännu värre än jag trodde. Det är som så, att jag får ju betalt 5 dagar i veckan av dom, skulle jag då jobba 1 dag drar dom hela 4 dagar från potten på 75, dvs de dagarna kommer ta slut rätt så snabbt. Och jobbar jag när dessa dagar är slut kommer jag inte få ett rött öre från a-kassan. Så när dagarna är slut får jag helt enkelt "säga upp mig" som timvikare, o detta gör mig sjukt ledsen. Är så glad att jag har nånstans att jobba lite då o då. Så detta gör att jag mår jätte dåligt och har en klump i magen. Så jag får väl helt enkelt återgå till att vara helt arbetslös efter sommaren. Har även mailat min handläggare på arbetsförmedlingen för o se va hon har för råd o komma med.

På valborg kommer Jennie med familj till oss ute på landet :) Ska grilla lite korv o kolla på brasan. Hoppas på fint väder med bara :)

Inga kommentarer: