onsdag 16 april 2008

fönster

började putsa mellan fönstrena idag så är det gjort, blidde tyvärr bara i tvrummet för sen tog fönsterputsmedlet slut. Får köpa nytt o fortsätta imorrn. Men perfekt väder idag o putsa i, för man ser om man missar nåt när solen skiner :)

I middag/eftermiddag ska jag o pappa åka in på wallgårds o beställa det sista i taper o färgväg, han får ju rabatt + att han får det på faktura så vi får dra av momsen med :) Perfekt.

Pratade med min handläggare på arbetsförmedligen. Hon tyckte jag skulle jobba tills de 75 dagarna är slut o sen ta ställning till hur jag ska göra. Men sen när dom 75 eller mina 450 dagar är slut så får man gå på nån jobb -och utveklingsgaranti på arbetsförmedligen. Vill säga att man sitter på arbetsförmedligen 8 timmar om dan 5 dar i veckan o lär sig söka jobb typ. Skit kul, så får man då 65% a-kassa, dvs ca 4500kr för min del, skit kul ... inte. Men kan man få jobb på det är det ju bra. Så det är om 6 månder ungefär, lite till beroende på hur mycke ja jobbar.

Är helt ur balans har jag märkt, blir stressad av minsta lilla o har SÅ nära till tårarna hela tiden. Är sjukt mycket som snurrar i huvet ju. Men det blir väl bättre när vi väl flyttat, får hoppas det iaf.

Undra om våren är här för o stanna nu, hoppas hoppas :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Satans jävla moderat jävlar!!! Deras fel allt det här med A-kassan. Men det löser sig alltid ska du se!

Anonym sa...

Hej vännen!! Inte kul att vara så uppstressad... Du, ättika o varmt vatten e ett hett tips för fönsterputsning;) Nu e jag klar med denna hemska veckan. Hör av dig om du vill promenixa eller dricka kaffe :) Kram Tina