torsdag 19 november 2009

Den som inte vill läsa om gnäll ska inte läsa detta inlägget :)

Dagen började med att jag lämnar Alwin på dagis, alla fräknarna är sjuka så det är bara vikarier som knappt vet vad barnen heter. Iväg till skolan där jag inte fattar nånting, blev skitirriterad på mig själv. Sen kom huvudvärken, fruktansvärd sådan. Sen när jag kommer till dagis får jag reda på att Alwin skurit sig på glas så han har ett plåster, ok tänkte jag inget allvarligt även om barn inte ska kunna få tag på glas. Skitig till tusen är han om händer o naglar med. Sen väl ute o kapprummet hänger en blöt jacka o inga termobyxor. Hittar inte dom o Alwin visar ett par som fröken sa va hans, vilket det inte var. Hittar dom väl i ett skåp :)

Väl hemma tar jag av plåstret för att kolla på såret, o det är ett rätt så djupt jack, förstår han har ont. Sen börjar jag tvätta hans händer o vattnet blir helt brunt så mögig som han är. Så han har suttit o ätit mellanmål med dessa händerna ..... eh....äckligt.

Dom brukar ju vara ute mellan lunch o mellanmål men då tvättar man väl händerna när man kommer in igen? OK det var bara vikarier men det fattar väl alla? Jaja nu är han iaf hemma o ska vara hemma imorrn med :) Blir fika på Hedentorp imorrn :)
Hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du hämtar dej inom det snaraste, för sådanthär är inte bra för blodtrycket.
Massor av värmande och lugnande kramar, mamma

Anonym sa...

Låter som att du har haft en lika trist vecka som jag... Men men... snart e det helg o det är ju alltid nice:)Kram kram

Carolin sa...

Tack mamma :) ska försöka tänka på blodtrycket *hihi*

Anonym sa...

Hoppas att din dag blir bättre imorgon.:)
Kram Anette