fredag 14 november 2008

har bara farit o flängt idag känns det som. Alwin fick ju några konstiga prickar runt munnen igår som idag blivit värre + att han har på händerna både utanpå o i handflatorna. Så kl 8 ringde jag vc kom fram efter 30 minuter o fick en tid 9.15, så tala om stress. men vi hann iaf, distriktssköterskan kunde inte svara på vad det var så fick en tid till doktorn 13.45. Åkte hem till mamma o pappa emellan :)

Väl på vc igen, satt o vänta i 1 timme för det blivit dubbelbokat + förseningar. När vi ävl kom in fråga hon om han hade prickar på fötterna med o det hade han inte innan men vi kolla. Å visst hade han rpickar där med, så då sa hon direkt att det är mul o klövsjukan som det kallas hos barn. heter annars hand, feet and mouth desease eller på svenska Höstblåsor. Ett virus som går bort av sig själv. Men han har kanske smittat hela dagis, får ringa dom på måndag o berätta. För det smittas tydligen, vet inte hur men så sa doktorn iaf. Så vi kanske inte kommer iväg på kalas imorrn eftersom Ulfs flickvän skulle ha med sin son Elias, tror det smittar mest mellan barn. Men risken finns ju att vi med fått det, man ser fruktansvärd ut kan jag lova, så blir jag smittad kommer jag låsa in mig :)

Det var vår dag :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det hade jag aldrig hört talas om... man lär sig nåt nytt var dag... hoppas ni mår bättre i helgen... Kram