torsdag 21 januari 2010

idag ahr jag haft en supermysig dag i skolan, ja tänkt man kan ha mysigt i skolan :) Jag o Sofie, som ska göra tentan på tisdag ihop, har suttit o gjort uppgifter inför tentan, sen gick vi upp på stan för en härlig lunch inne på Darins. Snacka om allt o inget :) Haft tur som hittat henne, skiljer 5 år på oss, hon är 23, men hon känns jämngammal .... beror nog på att hon är mognare än de flesta i den åldern. Eller är det jag som börjar bli gammal ?!?! fast NÄ ;) *haha*

Nu sitter jag här o väntar på att Alwin ska hämtas, sen blir det väl lite skrik o kink, bli kallas dum när jag hämtar han osv. Igår hotade jag med att det inte blir nån tv när vi kommer hem o då blev han snäll igen. Ska prova det idag med. Lagom kul när jag hämtar honom o han börjar bete sig som en galning, skriker o sparkas o säger att jag är dum hela tiden. Dålig uppfostran? Eller bara en trött Alwin? Tror dock på det sistnämnda även om andra föräldrar kanske inte tror det :)

På lördag kommer mamma o pappa hem, längtar massa efter dom, särskilt efter den hemska drömmen jag hade inatt, usch o fy, vill inte ens skriva det här, blir ledsen bara jag tänker på det. Pratade med mamma innan o bestämde lite tider o så, så sa hon "du kan ju ta med Alwin med så vi får träffa honom" ja mig är det inte så noga med ;) Bara han som gäller, borde kanske vant mig nu att allt bara handlar om honom :)
Sen på kvällen kommer Linus o Johanna hit för lite middag o tjabbande :) Får kanske köpa en vinare med :)

Har minsann gått ner 2 kg med på 2 veckor, äter ju bara snask 1 dag i veckan o har lyckats hålla mig till det också, skönt o se resultat på vågen så man har motivation att fortsätta :)
Hej!