torsdag 10 september 2009

tentan idag gick bra, satt dock med samma uppgift i säkert 45 minuter o bara räknade o räknade men fick det inte till att stämma överrens.Sen sa jag till mig själv att det var sista gången o då fick jag det rätt som tur var :) Kommer i allafall klara den.

Har precis hämtat Alwin o satt o böla i bilen efterpt, sen börja Alwin med gråta så där satt vi tilsammans. Anledningen till detta är att fröken frågade mig hur vi har det med alwin hemma, ojdå tänkte jag vad menar hon nu. O han är tydligen mer än busig o olydig. Han hade uppfört sig exemplariskt de första veckorna men förra veckan började han. Han dongar (frökens ord) de andra i huvet, häller vatten på dom o lyssnar inte. O när dom säger till honom så bara skrattar han så dom undrar om han tar det till sig alls. Verkar inte som detta är nåt normalt beteende eftersom dom tar upp det så jag blev skitledsen. SÄkert inget o bry sig om, men jag tar vid mig av sånt. Fröken sa också att han får ju vara med dom andra o leka (som tur är) så det är inte så att han inte får vara med men han är ändå bitvis dum o elak tydligen.

Hoppas det bara är en fas, alla föräldrar lutar sig mot det faktum att saker barnen går igenom (oftast dåliga) är såkallade faser, så jag inbillar mig det jag också :)

Han har väl ärvt denna sida från sin far för han var likadan tydligen om inte ännu värre. Men det känns ändå hemskt, vet inte om jag ska ta upp det nästa vecka om det är så illa som jag föreställer mig o om han kanske behöver nåt extra typ ..... ja jag vet då inte.

Får väl böla lite till, känns bättre då iaf :)
Hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud>!!!! Alwin e väl inte värre än nån annan unge! Alla barn e väl olydiga då o då. Elias o han brukar ju leka jättefint ihopa!
Men jag förstår du blir ledsen. Det går säkert över!
/Jennie

Carolin sa...

Jennie: jo dom leker ju jättefint ihopa. O klart att alla barn i den åldern är mer eller mindre olydiga. Men man är ju inte mer än människa, vill ju att han ska vara snäll o exemplarisk på dagis :) *drömma vidare*

Anonym sa...

Herregud!
Dom på dagis vet väl att barn har sina perioder då de är jobbiga. Säkert "brås" han säkert på sin pappa. Gäller bara att fokusera på alla hans positiva sidor som han har. Vi fick ofta höra allt vad han hittat på när vi hämtade honom. Alwin har så många underbara sidor som man ska fokusera på istället för att fixera sig vid hans bus. Upp med hakan Carolin o sträck på ryggen. Bättre föräldrar än er kan han inte få.
Hoppas att Alwins hosta inte blivit värre.
Kul med bilen förresten.
Kram Anette