tisdag 22 september 2009

bion i fredags var jättebra. O gott var det att äta på burger king :) Jag däremot skulle bära upp brickan för trappen o snubblar, hade inte en tanke på att släppa brickan, för då hade ju maten blivit fördärvad :) *haha* men som tur var slog jag bara i ena armbågen o ena läsken åkte ut, men det fick vi en ny :) Helgen var härlig, i lördags kolla vi när Johanna (som fyllt 30 år) hoppa fallskärm, sen på kvällen kom 2 vänner hit för lite film o snack.

Imorrn blir det plugg, träning o sen fikabesök av Jennie, Elias o Axel. Nu när jag hämta Alwin på dagis prata jag lite med fröken. Fick reda på att Alwin bitit en pojke i handen = inget bra. Pratade med henne om hur Björn var när han var liten o att han inte fick nån hjälp o hur jag känner det, alltså att jag blir ledsen för jag tror Alwin är bara till besvär på dagis. Men så skulle jag absolut inte känna, o dom försöker komma underfund med hur lilleman fungerar. För när han varit olydig o dom säger till honom bara flinar han o sen är det glömt typ, så dom undrar om han lyssnar o tar det till sig alls. Dom kan väl sina saker, med utbildning o allt så hoppas dom kommer underfund med honom. Han är ju väldigt omtyckt av alla barnen sa hon, som tur är fast han slåss o bråkar ibland. Han gör tydligen så istället för att prata med barnen om det är nåt han vill eller nåt som är fel. O det är ju tråkigt ....... som sagt hoppas det löser sig till det bästa .......

jag blir ändå så ledsen i mammahjärtat att han beter sig så, för när han träffar Elias leker dom så fint, visst kan dom väl med ge varann en känga men inget allvarligt o inte ås ofta iaf :)
Blir till att försöka plugga lite nu. Hej!

2 kommentarer:

Amme sa...

Stackare, kan bara försöka tänka mig hur ont det måste göra i mammahjärtat när han beter sig så. Men mkt har ju hänt sen Björn gick på dagis så förhoppningsvis kan fröknarna hjälpa till och lösa dilemmat, el e det bara ren o skär 3års-trots som gör att han inte lyssnar el vill lyssna. Det kommer bli bra gumman.
Puss

Anonym sa...

Björn hade en kompis när han var liten, Ricky. När de var i Alwins ålder så bet dom ofta varandra. Ibland hade dom märke efter den andras tänder. Fråga BJörn om han minns.
Hoppas allt är bra annars?
Kram Anette