fredag 2 oktober 2009

dagen igår var verkligen inte min dag. När jag kom hem från skolan var jag på sjukt dåligt humör o sen när jag skulle laga middan, jättegod torsk i foliepaket blev det nog nåt fel på ugnen. Hade skiten inne i 40 minuter sammanlagt (enligt receptet ska det räcka med 20 min) o fisken var trots det ff inte klar o tillomed fesljummen. Då blir man ju bara så glad. Fick gråta en skvätt så kändes det bättre för stunden iaf.

Dagen idag har fortsatt lite i samma anda, iaf det dåliga humöret. Har suttit med uppgifter o verkligen försökt förstå det vi gick igenom igår o jag fattar verkligen ingenting, känns helt hopplöst. Förstår var siffrorna kommer ifrån men fattar inget samband eller varför vi räknat som vi gjort. Hoppas fan det ger med sig snart, om 2 veckor har vi redan haft tentan o allt ..... försöka att inte tänka så långt fram.

Jaja .... ska in till bvc med Alwin kl 14 o kolla hans ögon, sen ska vi ta en runda på stan. Köpa strumpbyxor till mig o fler långärmade tröjor till Alwin. Försöka slå bort tankarna på skolan så vi kan ha lite trevligt i eftermiddag :) Känner mig som värsta hemska mamman när jag inte har nåt tålamod o bara är sur ..... hmm ..... ska gå o fixa till håret här lite nu o sen sitta lite till med pluggandet innan det är dags att åka.
Hej!

Inga kommentarer: