söndag 11 maj 2008

hatar spindlar

undra om det är sista dagen idag som det är fint väder, skulle väl iofs bli hyffsat imorrn med men sen skulle det bli svalare. Nu hänger mina/våra lakan ute för torkning, finns ju inget härligare än nytvättade lakan som blivit torkade utomhus :)

Jag har konstaterat en gång för alla att jag hatar spindlar, hjärtat hoppar upp i helsen på mig var gång jag ser en, liten som stor. Tror nog inte jag dödat så många spindlar i hela mitt liv som jag gjort nu på 2 veckor. Här finns helt sjukt med spindlar. Tur vi har en såndär flugsmäll med el i, eller hur man nu ska förklara. man trycker på 2 knappar o sen sätter man gallret på då tex spindeln, sen ryker det o slår lite "blixtar" o sen dör dom. Slipper jag vara allt för nära :) Fy för in i bomben vad äckliga dom är.

Har lagt Alwin i sängen, har ju börjat med det nu istället för att han ska somna i vår famn, o det går jätte bra, fast nu ligger han o traggar lite, men han somnar nog snart. Ikväll ska vi grilla korv, jumjum. O näst ahelg blir det grillad kycklingfile, om nu vädret tillåter. Mamma o pappa ska ju komma hit på middag på lördakväll. Så det blir då kyckling, klyftpotatis o tzatziki, mumma det, men en hel veck akvar nästan :)

1 kommentar:

Anonym sa...

nu glömde du allt berätta att jag också kommer på bbesök nästa helg!!! bu för dej ;)