onsdag 21 maj 2008

1 vecka

om 1 vecka är vi på turkisk mark :) Så jäkla underbart o komma hemifrån :) Håller på o bli galen på Samus, den lilla katten. Hon har fått smak på att vara ute nu så står hon o skriker vid dörren. Men min tanke är inte att dom ska vara ute hela tiden, dom är dessutom inte försäkrade så vill inte riskera nåt i onödan. Så dom får nöja sig med o vara ute när vi är ute, typ när det är fint väder o vi måste ha dörren öppen :)

Tänkte ta mig en tripp till eko när jag hämtat Alwin, behöver köpa en necessär o sen duscktvål o schampoo i samma till mig o Björn. Vill inte behöva asa med en massa onödiga flaskor. Har även införskaffat sånna där plastpåsar med zipper som man måste stoppa typ tandkräm i om man ska ha det i handbagaget. Får ju försöka tänka lite mer praktiskt nu när man inte bara har sig själv o tänka på.

Igår på dagis hade Alwin slått i hakan så han har ett stort märke där, typ ett skrapsår. Dom hade inte hört att han var ledsen när dom var ute så dom trodde han gjort det hemma. Ja pjallig kan man ju inte skylla han för o vara, gråter knappt om han slår sig.

Det där jag skrev härmodan att skärpa mig med godisintaget har misslyckats totalt. Är helt sjukt vad det ska vara svårt. Får verkligen hoppas motivationen kan återkomma snart, vill bli smalare .... visst magen ser ju ut som den gör o det går ju inte o göra nåt åt det. Bristningar o massa hängig hud, får fan hoppas det där hängiga stramar åt sig med åren alltså, ser inte klokt ut. Men jobbar på att försöka acceptera hur jag ser ut, men det är svårt. O de flesta som säger "men det är värt det för man har ju fått en underbar son/dotter" visst kan jag med tänka så, men inte fasen blir man slimmare för det :) Ahja så är det bara .......

Solen here I come ;) är runt 30 grader där nere nu *yay*

Inga kommentarer: