tisdag 20 maj 2008

8 dagar kvar

ja så nu är det bara 1 vecka o 1 dag kvar tills vi åker :) Det allra värsta är att vi måste köra halv 4 på onsdag morgon .... mindre kul :) Men Alwin sover förhoppningsvis hela vägen i bilen, sen får han få välling på Kastrup. Fatta vad jag tänker på denna resa o hur man ska göra med Alwin hit o Alwin dit. Bara flygresan bävar jag för, men hoppas han håller sig lugn, värsta senariot är ju att han skriker konstant i 3½ timme, stackars medresenärer ;)

Nej det ska nog fasen gå bra. Jag ska minsann söka jobb, 2 stycken dessutom. Eniro söker folk i sommar, o sen ett i Sibbhult .... verkar va ett kul jobb med sånt jag gjort innan så vi får se. Ska minsann ta mig i kragen imorrn o ringa Effekt personal, som har hand om eniro tjänsten, o ta reda på om det finns chans till fortsatt anställning efter sommaren, för finns det inte det kan jag lika gärna vara på Allö som det är bestämt redan. Det värsta med o kanske få nytt jobb är att jag inte får nån semester i sommar, men man får fan inte vara kräsen. Är ju desperat efter ett jobb, hur tråkigt som helst o gå hemma, det enda härliga med det är när man hämtar Alwin på dagis, ibland :) Ibland är det ju också väldigt skönt o "slippa" honom, men nu de sista dagarna har han inte varit så hemsk som han kan vara :) Hoppas det håller på o vända, men det lär ju bli fler perioder med trots under årens lopp.

Nu är det dags för lite äntligen hemma :) Martin ska ju berätta om alternativa uppvärmnings möjligheter för hus .... måste ju hålla koll på allt som har med hus o göra nu ju :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej carro! Tänkte bara tipsa dig om att apoteket har tryckutjämnande örnproppar fö brn i sitt sortiment, de var många föäldrar som använde dessa när vi flög till thailand! puss på dig! kram Fia