torsdag 19 februari 2009

nu har vi varit på vårdcentralen. Doktorn lyssnade bla på lungorna o det lät inte som det skulle, men Alwin vägrade hosta så han fick ju inte reda på om det konstiga försvann om han hostat. iallafall så fick vi ta blodprov, sänkan var en aning förhöjd sa han, den låg på 39. Så vi fick utskrivet kåvepenin, penicillin som man får mot bla lunginflammation. Den skulle visst smaka illa men älsklingen svalde utan problem :)

Ligger han o sover o jag ska passa på att vila med, har börjat få känna på hur det kändes när man ammade hela nätterna o var vaken. Alwin vaknar ju med jämna mellanrum o ropar, antingen vill han ha vatten eller så yrar han. Måste vara som han yrar för jag går in där direkt när han ropat o då sover han vissa av gångerna. Han hade ju förvisso 40.8 i temp igårkväll ... stackaren. Hoppas febern försvinner snart.

Hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

usch stackars Alwin. Hoppas han snart blir frisk med pencillinet.
Tänker på er. puss

Anonym sa...

Förstår hur du menar. Det är ett stort beslut, endast därför vi tvekar. Jag tror vi har bestämt oss. :)

Anonym sa...

Uuuusch stackars liten o kåvepenin smakar f-n!! Hoppas han blir bra snart o inte smittar er med. Kram Tina

Anonym sa...

Jag kan vänta tills jag kommer ner. Kommer nog snart ner igen :)

Anonym sa...

Pussa min lilla Prins från mig. / farmor