tisdag 20 januari 2009

det enda inläggen här handlar om är ju nästintill sjukdom ... men sånt är vårt liv just nu. Igårkväll vid 23 tiden vakna Alwin o ropa så jag gick in där. Han var verkligen jätte varm, nästan så man brände sig på honom :( han hade 40.8 i temp o skakade hela ungen, blev lite orolig där ett tag. Vet att hög feber på barn inte är så farligt men ändå. Så han fick sova inne hos oss inatt så jag hade lite koll på honom. Idag är han bättre, får hoppas det fortsätter så. Han hade 38 imorse, men han har ju förvisso alvedon i kroppen. Jag däremot är bra idag *peppar peppar* lite snuvig o hostig men ingen feber. Ringde dagis imorse så sa fröken att dom knappt har några barn där för många är hemma med just feber, så det är ju nåt skit som går, så fick jag det först.

Björn skulle ju löneförhandlat idag, men det blev uppskjutet igen ... trist. Men chefen ville ha möte om årsredovisningen först, men Björn får höjningen retroaktivt, så i februari får han både januari o februaris höjning så det är ju toppen.

Ska snart bege oss till wilys för lite handling, kylskåpet är så tomt så tomt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött att få lönförhöjning så ofta :P Himla härligt!

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre nu Carro. Barn klarar ganska hög feber, fast man ska go dom Alvedon som du skrev om den är så hög. Dom kan ju få feberkramp, det fick jag som liten. Hoppas att lilleman kryar på sig snart o att Björn får en saftig höjning. Ha ha
Kram Anette