torsdag 5 juni 2008

semester o annat

sådär nu ska jag uppdatera här om vår semester :) Alwin o Björn är ute o leker o jag väntar på att klockan ska bli lite i tio då jag ska åka till doktorn o ta reda på vad jag lider av.

Alwin var hur duktig som helst både när vi lyfte oo landade, han sov 2 av gångerna men när han var vaken satt han bara tyst o snällt o tittade. Hemresan var ju lite värre eftersom han hade suttit still så länge först på buss o sen i väntan på flyget, men det gick ju det med. Vi har haft över 30 grader o molnfritt hela veckan, med andra ord perfekt väder. En dag tog vi bussen in till Alanya, bodde 12km därifrån, där shoppade vi lite o tittade massa :) " dagar tog vi taxi in till Konakli, låg 4 km ifrån vårt hotell, en mysig liten stad med massa shopping. Försäljarna är ju dock dryga men man lärde sig att ignorera dom. Vi hade en jätte trevlig kypare på hotellet, han lekte hur mycke som helst med Alwin :) Dom har helt sjuka arbetsförhållande där nere, han tjäna ca 230 euro i månaden, jobbade 15-17 timmar om dagen, hade dom tur var dom lediga 1 dag på 2 veckor, o så här jobba dom i ca 7 månader ... fy fan säger jag bara ....

Ja det var väl det jag hade o förtälja, en underbar vecka. Men måst eju erkänna att det va rlite jobbigt med Alwin då han vägrar lyssna när man säger till honom o flyger rundor som en guttaperkaboll. Men för övrigt gick allt bra :)

Återkommer nog med en till uppdatering när jag varit hos doktorn. Jag ser verkligen hemsk ut, knottror över hela kroppen, börjar bli fler blåsor nu, kliar som fan, hela hårbottnen är full. var o duscha precis o kan inte ens kamma håret ..... tyck synd om mig ;)

Vinkevink

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej fran Kreta!! Stackars lilla dig gumman, fy sager jag bara! Hoppas det snart blir battre. Nu ska jag ner te playan sista dan hihi puss

Anonym sa...

det måste vara någon exotisk JÄVLIGT FARLIG sjukdom :P

hoppas du får meducin.

kram