söndag 22 juni 2008

midsommarhelgen

från önskemål av någon i Tyskland ;) så ska jag nu uppdatera. Har helt enkelt inte haft tid eller ork. Har jobbat i veckan, härligt o komma hemifrån o träffa några andra än en liten Alwin hela dagarna. Midsommarhelgen har varit kanon. I fredags var det först jobb 7-15 som gällde, sen hem o fixa det sista. Sen vid halv 7 kom våra underbara vänner. Daniel, Emelie, Johanna o Linus var här. Vi grillade o åt o åt o åt. Kändes inte som vi gjorde annat än åt. Efter maten spelae vi kubb, o vi tjejer förlorade, men vafan vi är ju bäst ändå ;) Sen var det jordgubbar, jordgubbstårta o snask som gällde för hela slanten. Vännerna begav sig hemåt kl halv 3, vi fick iaf några timmars sömn, för Alwin sov ända till strax efter 8 :) hade varit för jäkligt om han vaknat redan 6.

Sen gårdagen var fullproppad, först var vi ute o cyklade slottsrundan, lite blåsigt men dock så mysigt. Meningen var ju att vi skulle hem till Daniels föräldrar, där Daniel o Emelie befann sig, för Danne fyllde år. Men sen var vi tvugna att åka o handla, sen kom Anette, Ida o Stefan sen bar klockan kväll :( Men vi kom bortom o sa grattis o trevlig cykeltrip iaf. Dom begav sig ut på cykeläventyr idag ju, dom skulle väl till Gotland bla.

Ja o idag är det lite organisering som gäller, fixar i alla skåp i köket, så jag får väl bege mig ner innan Björn blir alltför arg på mig :) Alwin har precis lagt sig för o sova middag o sen när han vaknat ska vi köra till Rinkaby för lite fika.

Ska jobba nu måndag till onsdag sen ska jag jobba helgen, men det ska nog gå det med :) Härligt o få bidra med lite pengar till hushållet :)

Vink

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha bidra me pengar till hushållet =)) Kul att du trivs gumman. Jag trivs me ha dig där me ju, fast denna veckan ser jag nog inte dig =( Jobbar månkväll, tors & fred. Synd att vi går om varann. Kanske en tur på stan när du e ledig? Puss puss