torsdag 30 april 2009

verkar som de allra flesta ska grilla idag pga det finfina vädret, men vi glider mot strömmen i detta hushållet. Tog det säkra före det osäkra o planera en innemiddag ifall vädret skulle va skit. Hoppas gästerna överlever detta :) *haha*

Som sagt så kommer Jennie, Fredrik o Elias ikväll, blir det lite mat o sen ska vi gå i fackeltåget, har jag bestämt hoppas de andra går med på det :) o sen då såklart kolla på elden. Mysigt. Alwin sov 1½ timmes middag idag så han orkar nog tusan va uppe en bit över 20 iaf, då elden startar :) Björn skulle sluta kl 14 idag, men inte kom dom iväg då nejdå dom körde inte förren 15.45, så det dröjer väl ytterligare 40 minuter innan han kommer hem, får försöka mig på o dammsuga med Alwin hemma, som för övrigt stänger av dammsugaren hela tiden så det är ju ett litet störmoment.

Igår var vi ju ute i Rinkaby, Alwin hade fått en fin cykel av mormor o morfar, superglad blev han o ja även jag då vi tänkt köpa en :) Tacktack. Imorrn ska vi in till stan för o träffa farmor o farfar, ska äta o sen bege oss till sommarlust där det är lite karuseller o sådant, hoppas det är fint väder imorrn med :)

Var o hämta mina p-piller idag, så kom det upp ett alternativ som var lite billigare, tog det istället. Får fan hoppas dom med funkar, de innehåller samma grejer som de jag brukar ha men dom är tillverkade i ungern. Men hon på apoteket lova mig att dom skulle funka :)

Ska påbörja dammsugningen här nu. Hej! Trevlig Valborg på er!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig Valborg. Vi ska grilla ikväll med grannarna.
Välkomna imorgon.
Kram Anette o hälsa grabbarna

Amme sa...

Haha vi får hoppas dom funkar, annars borde dom ju inte kallas p piller hihi.
Fast iofs hade det varit gött om dom inte funka haha, en liten bebis i magen ;)

Ida sa...

Dock hann de ju inte göra det på Mallorca eftersom resan inte blivit av. Ulf hade tagit med henne ner till stranden och friat där till henne. Så gulligt!

Ida sa...

Jaha då förstår jag. Så kul för dem! Nu börjar solen komma fram ännu mer, så vädret ser mer lovande ut nu! Puss och kram Ida

Amme sa...

nu puffar jag minsann för en uppdatering här ;)