onsdag 4 mars 2009

trodde jag skulle komma iväg o jobba imorrn men där hade jag fel. Igår började det komma ur andra änden på lilleman istället, lider med honom. Han försöker iaf säga till innan det kommer när han nu hinner det. Han verkar dock lite piggare idag, fråga efter välling när han vaknat så han fick 100ml majsvälling. Har letat lite på nätet vad man ska ge för mat när dom är dåliga i magen så får väl bege mig till affären ikväll. VÅgar inte åka nånstans med honom ju för man vet aldrig när det kommer .......

igårkväll var jag helt färdig psykiskt. Skitjobbigt att bara vara hemma, vi har suttit ihop som klistermärken nu de sista dagarna o bara tittat rakt fram ungefär, o sen har Alwin gnällt. Hoppas det är slut på det snart o att vi klarar oss. Men jag ropar inte hej förren helgen är över :)

Nu ska ja surfa vidare ....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va synd om honom & dig gumman. Måste vara jobbigt psykiskt med när han e dålig, men du är en duktig, fin mamma!
Blåbärssoppa är bra när man varit dålig i magen, det binder lite så ge han det mellan varven. =)
Puss

Anonym sa...

ljust bröd är bra
o ge saft, det ger lite näring, det gör inte vatten, kokt mat ska det oxå va, mildare för magen
/Jennie

Anonym sa...

Avslagen cola o blåbärspuré är oxå bra mot lilla magen. Tusan vilka husmorstips vi sitter inne med:) Kram Tina

Anonym sa...

Här kommer några husmorstips till: Te och veteskorpor, när Alwin börjar kunna äta så är kokt ris o kokt kött bra för magen. Hoppas att min lilla Prins mår lite bättre. När han mår bättre kan han komma till farmor o farfar en dag så du carro kan vila o göra ngt skoj. Bara hör av dig.Kram Farmor Anette

Carolin sa...

Anette: det hade han nog tyckt varit jätte kul, ut o gå med bazze o kanske mata ankorna :) Låter som en bra plan :)

Tack för era tips :)