söndag 1 mars 2009

sådär nu är jag redo att uppdatera mer :) Har i allafall fått bekräftat att Alwin har maginfluensa. Han fick ju lite blåbärsproviva att dricka, sen spydde han upp det på tygsoffan i tvrummet, som tur är har vi fått bort fläckarna med mängder av vanish, får väl ta o skicka fodralen på kemtvätt också ..... tvättmaskinen har iaf gått varm här hemma.

Har suttit o spånat på ett personligt brev som sak bifogas i min ansökan till komvux. Har besämt mig för att söka en ky-utbildning där som börjar till hösten. Redovisningskonsult blir man, känns verkligen helt rätt, sen får vi ju se om jag kommer in eller ej, dom tar in 24 stycken, 12 på betyg och meriter o sen 12 på intervjuer.

igår köpte vi hatthylla o skohylla, så idag sattes det upp, blev så mycket mer plats i hallen nu när garderoben är borta. Blev helnöjda, hatthyllan sitter kanske lite högt upp men det är väl en vanesak, man når ju upp i allafall :)

Imorrn blir det till o sitta inne för vår del, får hoppas han inte kräker mer så jag kan jobba på onsdag. Sen får jag väl köra o handla imorrnkväll när Björn kommit hem, har dock inget att äta hemma men det får ju gå ändå. Blir vi med sjuka får vi be nån att handla till oss o ställa det utanför dörren eller nåt :) Känner sig småillamående hela tiden, men säkert bara för jag tänker på det ..... har ff odören i näsan .....

Kanske ska ta o hoppa i säng?! spela lite uno på Björns telefon :) Det är superkul.
Får spåna mer på mitt brev imorrn, svårt o skriva ihop nåt som hänger ihopa :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt med utbildning gumman! Det tycker jag du gör du helt rätt i! =)
Trist att Alwin e sjuker nu igen, hoppas han blir frisk snart.
Puss

Anonym sa...

Usch stackars Alwin och er. Inte kul med maginfluensa. Hör jag ngn som har det känns det som jag mår illa direkt.Kanske därför han var rosig om kinderna. Hoppas att ni klarar er. Behöver du ha handlat ngt så ring, så fixar jag det. Blev nog fint i hallen kan jag tänka mig. Hoppas att min lilla prins kryar på sig snart. Kram farmor Anette

Anonym sa...

Hej Vännen. Tvi för kräksjuka o allt det där, men jag tänkte erbjuda mina tjänster vad gäller personliga brevet. skriv ihop det du känner att du vill få med eller skriv stolpar och sen kan du få skicka det till mig så ska jag titta på det och hjälpa till så gott jag kan.. har en del intervjuer och personliga brev bakom mig så jag har rätt så bra koll på hur man bör och inte bör formulera sig.
Kram!!

Anonym sa...

Stackars Alwin, kan inte va kul & mata teskedar med vatten heller. Förhoppningsvis slutar han kräkas idag & sen kan han bara hämta krafter några dagar, maginfluensa brukar ju vara så, man kräker en dag sen ligger man resten av veckan haha, nä usch. Hoppas han kryar på sig & att ni båda slipper möget. Puss på

Carolin sa...

Frida: tack så mycket gumman :) Ska jag göra. Ska sätta mig med det sen nån kväll när jag har ork, så får du det sen :)

Amme: han har fått i sig lite gröt iaf o nu sover han så jag hoppas gröten stannar där den ska :) Vill ju jobba det jag fått i veckan ju :)