måndag 3 augusti 2009

jag ÄLSKAR mitt nya schampo o det nya balsamet, är så oerhört bra så det går knappt med ord att beskriva :) verkligen värt varenda krona :)

Helgen som gick spenderade jag lördagen i Rinkaby. Hjälpte pappa att måla gavlarna på huset, gick snabbt men lite skakis var jag i början. Han hade hyrt en lift så vi åkte ju upp o ner o höger o vänster, ibland kändes det livsfarligt men vi överlevde :) Igår var Jennie med familj här på fika sen fixade vi i trädgården, har ju en del projekt på gång.

Idag har det mest regnat, vi var iaf en snabbtur på stan, jag köpte mig ett par pumps :) Ikväll är Björn på herrmiddag i Eslöv, han åkte vid 18 o kommer väl hem imorrn nångång. Skönt o va lite ensam med faktiskt :)

Det här att ha katt i hus o öppna dörrar är inte att rekommendera. Häromdagen hittade jag en näbbmus i köket, stackaren levde o var väl mer än förvirrad. Han sprang bakom akvariet o sen in i sovrummet, som tur är lyckades Björn fånga den. Sen idag hittade Alwin en ödla på sitt rum. Som tur är hitta han den INNAN Bjrn åkte iväg för jag hade bannemig inte rört vid den. Den hade för övrigt ingen svans o blödde därifrån den skulle varit. Så nån av katterna hade väl tagit den o sen släppte den av sig svansen, Björn sa att dom brukar göra så. Men äckligt är vad det är. Hade Björn hunnit köra när den hittades hade jag fan stängt dörren o inte öppnat den förren imorrn när han kommit hem :) Så pjallig är jag.

Ska alldeles strax gå o lägga mig, läsa lite. Imorrn ska det visst bli fint väder, så vi får väl vara ute lite o bära lite till sten :) ett evighetsjobb o tungt som tusan.
Natti!

3 kommentarer:

Amme sa...

hahahahahahha ja e lika pjallig när det gäller kryp i allmänhet. Tur Björn va hemma hehe

frida sa...

vi vill se pumpsen!! ;)

johanna sa...

Vi var på bvc o dom kunde inte säga vad det var för prickar. Vi skulle hålla ett öga på henne så hon inte blev dålig. Hennes allmäntillstånd är ju bra så...

Jobbet är Personlig Assistent igen - här i åhus.
Hoppas det är ngt bra och att jag isåfall får det...
:)

Vart jobbar du? där amme jobbar?
Kram