lördag 13 december 2008

har varit hemma hos mamma o pappa i eftermiddag o kväll. Björn är ju i Danmark på julfest, dom ska sova över på hotell o kommer hem nångång imorrn, vem vet när?! :)

Idag har vi farit o flängt hela förmiddan, köpt allt som en julgran behöver, ljus, fot, matta o lite fler kulor o så självklart själva julgranen är med införskaffad. Mamma sa att vi ska fixa en ny snittyta på den o sen vanna den lite. Får la göra det imorrn, inte jag då men Björn :) Sen när Alwin sovit middag begav han o jag oss till Skodej, köpte ett par nya stövlar, jättefina o varma. Hade satt en budget på MAX 300kr o dom kosta 299.50 :) Kostat från början 459 så det var lite billigare i allafall. Mina gamla vinterskor läcker ju så därför var ett nyinköp nödvändigt.

När vi stod i kön på eko ringde dom från jobbet så jag svara inte just då. Sen när vi kommit ut till bilen ringde det igen från ett annat mobilnummer som jag inte kände igen så jag svarade, så var det en personal som ringde från sin privata mobil, dom trodde säkert att jag inte ville svara när jag såg att det var från allö, men så var ju inte fallet. Kunde ju tyvärr inte jobba ändå eftersom jag hade Alwin att ta hand om. O förvisso ska jag ju inte bry mig vad dom trodde :) Men sån är jag, bekymmrar mig om vad alla tror o tänker :)

Jag tror minsann jag snart ska gå o lägga mig. Inget kul o bara sitta uppe ensam ju., Kan lia gärna ligga o läsa lite. Trött som ett helt ålderdomshem är jag. Tjing

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag e likadan, dom ringde ju mig me, men jag har ju friskat mig till måndag och inget annat, sen känns det inte sådär motiverande å gå in o jobba extra när axeln redan värker så mkt & jag sen ändå ska jobba hela nästa helg med. Men visst får man dåligt samvete bara för man bryr sig vad dom tycker. Dumt faktiskt.

Anonym sa...

Vi trodde absolut inget speciellt. Vi visste inte vad vi skulle göra vi ringde alla, haha. Ja det var fult o ringa våra privata mobiler, fyfan vad äckliga vi är haha.
Innan vi tog in någon på kval ringde vi först alla, så chefen inte hade något o säga om det.